“Strādāju ar bērniem ar dažādām diagnozēm, taču mērķis ir viens – palīdzēt tiem augt gan personiski, gan akadēmiski,” skaidro speciālā pedagoģe Ieviņa Vanaga. Viņa norāda, ka speciālā pedagoga darbs ir izaicinājumu pilns, taču jau gandrīz trīs desmitgades ilgajā karjerā viņa ir sapratusi, ka nav p...
“Vecākiem ir grūti pieņemt to, ka bērns ar AST nekad nebūs neirotipisks. Tomēr nevajag viņu kaut kā pārtaisīt, lai būtu kā pēc šablona - ir jāmāca viņam tās prasmes, kas palīdzētu uzlabot viņa dzīves kvalitāti,” stāsta sociālā rehabilitētāja un centra “Solis augšup” līdzdibinātāja un sociālo prasm...
Šajā video materiālā autisma speciāliste Zane Kronberga skaidro, kā tieši veidot vizuālos plānus bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, kādā virzienā informācijai jābūt izvietotai, kādi plāni darbojas vislabāk. Šo un citus vērtīgus video varat atrast Autisma kabinete Youtube kanālā.
Cik lieliem jābūt attēliem? Kāda veida informāciju attēlot bildēs? Kādā augstumā fotografēt attēlus, kas būs domāti vizuālajam plānam? Šo un citus vērtīgus video varat atrast Autisma kabineta Youtube kanālā.
Kā funkcionē mūsu sensorā uztvere? Un kā tā atšķiras bērniem ar AST? Stāsta klīniskā psiholoģe un ABA terapeite Zane Kronberga. Šo un citus vērtīgus video varat atrast Autisma kabineta Youtube kanālā.
Kā pielāgot vidi bērniem ar AST? Kādas metodes izmantot - palīglīdzekļi, runas veids u.c.? Par to un vēl vairāk stāsta bērnu psihiatrs Nikita Bezborodovs! Šo un citus vērtīgus video varat atrast Autisma kabineta Youtube kanālā.
Kāpēc rehabilitācija jāsāk savlaicīgi? Kāpēc labāk negaidīt 3, 5 vai 7 gadus ar cerību, gan jau pāries? Par to un daudz ko citu stāsta bērnu psihiatrs Nikita Bezborodovs. Šo un citus vērtīgus video varat atrast Autisma kabineta Youtube kanālā.
Kas var palīdzēt bērnam attīstīt trūkstošās prasmes? Ko darīt? Kas ir zinātnē balstītas metodes? Šos un citus jautājumus skaidros bērnu psihiatrs dr. Nikita Bezborodovs. Šo un citus vērtīgus video varat atrast Autisma kabinete Youtube kanālā.
No kā veidot vizuālos plānus? Vai visi bērni uztvers plānus ar piktogrammām vai dažiem labāk tajos iekļaut reālus priekšmetus? Par šo un daudz ko citu stāsta autisma speciāliste Zane Kronberga! Šo un citus vērtīgus video varat atrast Autisma kabineta Youtube kanālā.
Šajā video uzzināsiet par vizuālajiem plāniem, to veidiem un izmantošanas iespējām. Šo un citus vērtīgus video varat atrast Autisma kabineta Youtube kanālā.
Pusaudža vecums ir grūts periods ikvienam. Notiek straujas pārmaiņas ķermenī, daudz sarežģītākas kļūst attiecības ar vienaudžiem, un sociālās situācijas, kurās jaunais cilvēks nonāk, kļūst aizvien komplicētākas. Autisms rada papildus šķēršļus: bērniem, kuriem ir grūtības apzināties un sajust savu ķe...
Daudziem bērniem ik pa laikam rodas satraukums par vecāku vai aprūpētāju atstāšanu. Viņi kļūst ļoti satraukti, kad vecāki aiziet vai kad atvadās no vecākiem noteiktās situācijās, piemēram, pie ieejas skolā vai bērnudārzā. Šāda uzvedība bieži sākas pēc pārmaiņām, piemēram, sākot iet jaunā skolā vai m...
Rīta pošanās un iziešana no mājas var būt stresa avots ģimenēm ar autiskiem bērniem. Bieži vien pārmaiņu skaits bērnam ar AST sagādā lielas grūtības, un vecāku steiga, lai nodrošinātu, ka ģimene ir nomazgāta, apģērbta, pabarota un visi laicīgi tiek uz skolu vai darbu, var radīt visiem vēl lielāku tr...
Daudziem bērniem ar AST ir nepieciešams vizuālais atbalsts, lai tie spētu labāk uztvert informāciju un rīkoties tā, kā no viņiem tiek pieprasīts. Šeit atradīsiet informatīvos plakātus, kuri var palīdzēt bērnam ar AST saprast, kā rīkoties ikdienas situācijās. Avots: www.autismsberniem.lv
Pašaprūpes prasmes ir prasmes, kuras cilvēki izmanto ikdienā. Indivīdiem ar AST var būt grūtības izmantot noteiktas prasmes, kas saistās ar pašaprūpi. Šajā materiālā jūs atradīsiet informāciju kā palīdzēt bērnam ar AST veikt ikdienas darbības, kuras daudziem cilvēkiem ir pašsaprotamas, bet ir apgrūt...
*Cerebrālā trieka, mugurkaula šķeltne u.c. iedzimti veselības stāvokļi, kas rada neprogresējošus kustību traucējumus. Kustību traucējumi var izpausties dažādos līmeņos – vieglākos gadījumos kustības ir tikai nedaudz ierobežotas un bērnam pieaugot, defekts būs praktiski nemanāms, kamēr citos gadījum...
Skaidrojot indikācijas rehabilitācijai plaši tiek lietoti divi termini – “funkcionēšanas traucējumi” un “rehabilitācijas potenciāls”. Regulāra rehabilitācija ir nepieciešama, ja bērnam ir funkcionēšanas traucējumi un ir arī rehabilitācijas potenciāls, t.i., bērns spēj aktīvi iesaistīties rehabilitā...
*Cerebrālā trieka, mugurkaula šķeltne u.c. iedzimti veselības stāvokļi, kas rada neprogresējošus kustību traucējumus. Fizioterapija Fizioterapija tiek uzsākta tiklīdz ir konstatēta kustību attīstības aizture – parasti jau pirmajā dzīves gadā un tās mērķis ir veicināt motoro funkciju attīstību. A...
*Spinālā muskuļu atrofija, miopātijas, neirodeģeneratīvas saslimšanas. Rehabilitācijas kopīgie principi, metodes un iesaistītie speciālisti ir līdzīgi kā pie neprogresējošām saslimšanām (skat.rakstus: Ārstēšanas metodes un rehabilitācijas speciālisti bērniem ar neprogresējošiem kustību traucēj...
Šeit Jūs atradīsiet sarakstu ar iestādēm, kuras sniedz plaša profila rehabilitācijas pakalpojumus bērniem, arī bērniem ar kustību traucējumiem. Pilnu sarakstu ar iestādēm, kuras sniedz rehabilitācijas pakalpojumus bērniem atradīsiet te: Speciālisti un medicīnas iestādes 1. Bērnu klīniskā univ...